تخصصی ترین اپ تهرانسر
تخصصی ترین اپ تهرانسر

انواع لوله های موجود در بازار و قیمت آنها

امروزه با توجه به طراحی‌های دقیق و مهندسی که برای سازه‌ها انجام می‌شود برای هر پروژه عمرانی، ساختمانی یا طرح آبیاری یک نوع لوله و قوطی خاص مورد نیاز است.

لوله چیست و چگونه تولید می‌شود؟

صنعت آب و فاضلاب و کشاورزی رو به پیشرفت و گسترش است. امروزه با توجه به طراحی‌های دقیق و مهندسی که برای سازه‌ها انجام می‌شود برای هر پروژه عمرانی، ساختمانی یا طرح آبیاری یک نوع لوله و قوطی خاص مورد نیاز است. پارامترهای بسیار دقیق مثل ضخامت، جنس، متریال و قطر لوله با دقت بسیار بالا محاسبه می‌شود. بهترین قیمت لوله در بازار همیشه متغیر است. به جز انتقال سیالات از لوله به عنوان پوششی برای کابل‌های برق و مخابرات استفاده می‌شود.

آیا به تنهایی و بدون مشورت یک شخص باتجربه می‌توان به سادگی آنچه طراح یک طرح نقشه کسی کرده است را از بازار تهیه کرد؟ اگر نمی‌توانید بهتر است این متن را مطالعه کنید تا کمی با انواع مختلف لوله موجود در بازار آشنا شوید. از مدت‌ها قبل که خطر کمبود آب برای کشاورزی و آبیاری آشکار شد. استفاده از سیستم‌های هوشمند در چاه‌های آب و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری همچون آبیاری قطره‌ای و تحت فشار به عنوان جایگزین روش‌های آبیاری سنتی که در آن حجم زیادی از آب به هدر می‌رود مورد توجه قرار گرفت.

لوله‌های پلیمری و کاربرد آنها

پلیمرها بعد از جنگ جهانی دوم بسیار گسترده مورد استفاده قرار گرفتند. قیمت مناسب لوله‌ها و اتصالات پلیمری باعث شده که در طرح‌های عمرانی و خطوط لوله آبیاری مورد توجه واقع شوند.  لوله‌هایی هستند که از مواد پلیمری مثل پلی اتیلن، پی وی سی و یا پلی پروپیلن ساخته می‌شوند. قیمت لوله پلی اتیلن همیشه از مهمترین استعلامات طرح‌های خطوط انتقال بوده است. کنترل کیفیت و آنالیز مواد به کار رفته در این گونه لوله‌ها می‌تواند کیفیت آنها را مشخص کند.

لوله‌های فلزی و قیمت آنها

به علت معایب لوله‌های پلیمری در لوله کشی‌های ساختمانی لوله‌هایی که طبق استاندارد ASTM (انجمن مواد و آزمون آمریکا) تولید می‌شوند و کاربردهای صنعتی و پالایشگاهی دارند. البته در مواردی مانند آبیاری قطره‌ای با اینکه استفاده از لوله‌های فلزی بهتر است اما با توجه به قیمت بالای لوله‌های فلزی استفاده از نوع پلیمری آنها مقرون به صرفه‌تر است. در جاهایی مانند دیگ‌های بخار و خطوط انتقال نفت و گاز روی خاک و همچنین در مواردی که فشار و دما بسیار بالا است از لوله‌های فولادی استفاده می‌شود. مثلا در جایی مثل انتقال حرارت در کولرهای گازی بهترین گزینه لوله‌های مسی است که هیچ جایگزینی نمی‌توان برای آن پیدا کرد.

پیشنهاد می‌شود برای خرید انواع لوله از بازار به توصیه افراد اهل فن دقت شود زیرا نمونه‌های بی کیفیت لوله که با تقلب به جای نوع خوب آن به فروش می‌رسد بالا رفته است. سایت‌های زیادی در زمینه فروش آنلاین لوله فعال هستند که بهتر است از سایت‌هایی که اعتبار بالاتری دارند استعلام خود را انجام دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *